Berita Sekitar Kadin Kota Semarang

Perkenalan Dengan Duta Besar Malaysia Dan Nettworking Dinner Bersama Delegasi

20
Sep
2019

Perkenalan Dengan Duta Besar Malaysia Dan Nettworking Dinner bersama delegasi kepada Kadin Jawa Tengah dan Kadin Kota Semaranng dalam rangka program Visit Malaysia 2020.

Visit Malaysia 2020 adalah salah satu agenda nasional Malaysia untuk meningkatkan kedatangan pelancong ke Malaysia. Targetnya 30 juta pelancong dari seluruh dunia datang ke Malaysia setiap tahunnya.

Zainal (Duta Besar Malaysia) berharap, dengan kunjungan kerja tersebut akan lebih menghubungkan antara travel agen Jawa Tengah dengan Malaysia. Dia menerangkan, bahwa jumlah wisatawan Malaysia yang berkunjung ke Jateng juga makin banyak meski belum signifikan.

Ditambah lagi, Malaysia Airlines akan mengadakan inaugural flight yang pertama rute Kuala Lumpur-Solo, di mana secara tidak langsung akan memberi manfaat pada perkembangan pariwisata dan ekonomi setempat.

Harapannya, roadshow dan lawatan kerja ini akan dapat menjalin dan meningkatkan hubungan serta kerja sama bilateral antara Malaysia dan Indonesia. Saya berharap kerja sama kedua negara ini akan memberi dampak positif bagi kedua negara, Indonesia dan Malaysia.